Overslaan en naar de inhoud gaan

Sales Inhousedag

Wat is een Sales inhousedag?

Een sales inhousedag biedt jou een prima mogelijkheid om op een vrij laagdrempelige manier in één dag kennis te maken met een financieel bedrijf. Jij meldt je meestal online aan door middel van het achterlaten van jouw cv en een korte motivatie, of het invullen van een formulier dat deze twee onderdelen combineert. Vervolgens word je op basis hiervan geselecteerd. Bij sommige financiële bedrijven vindt er ook nog een selectiegesprek plaats, maar in de regel blijft het bij het opsturen van jouw cv en motivatie.

Wat is het verschil tussen een sales inhousedag en een sales business-course?

Zowel een inhousedag als een business-course zijn bedoeld om jou kennis te laten maken met bedrijven. Het belangrijkste verschil is dat een inhousedag veel laagdrempeliger is vergeleken een business-course. Bij een business-course bestaat namelijk vaak uit meerdere dagen en leidt vaak als directe wervingsmiddel.

Wat voor vragen kun je stellen tijdens een sales inhousedag? 

Je kunt terecht met al je vragen over het bedrijf, maar ook over de functie waar jij in terecht wilt komen. Tijdens een inhousedag kun je zien wat de verschillende mogelijkheden zijn bij een bedrijf ten aanzien van Supply Chain. Je kan verschillende vragen stellen om erachter te komen of jij als deelnemer past bij de bedrijfscultuur. Hierbij kom je ook te weten of het werk bij je past. Is het een informele organisatie? Kan je alles aanpakken wat er op je pad komt? Wat zijn de kledingvoorschriften?

Aantal redenen waarom je een sales inhousedag zou moeten bezoeken:

Ten eerste is het van belang om je netwerk te kunnen vergroten. Onderzoeken hebben namelijk aangetoond dat meer dan de helft van de mensen die een baan hebben, deze hebben verkregen door gebruik te maken van hun netwerk. Een sales inhousedag is een ideale manier om je netwerk te vergroten. Ten tweede is er de mogelijkheid om je visitekaartje achter te laten. Door positief op te vallen tijdens de deze inhousedagen, kan je ervoor zorgen dat je sneller wordt aangenomen bij een bedrijf die jou al kent. Ten derde is het handig om een sales inhousedag te bezoeken, omdat je als student nog een vaag beeld hebt van de werkzaamheden die je uitvoert. Door een inhousedag te bezoeken, krijg je dus een beter beeld. Als laatst is het van belang om een inhousedag te bezoeken, omdat je hiermee te weten komt, of de bedrijfscultuur bij je past. Ze staan hieronder op een rijtje voor je:

  • Vergroten van je netwerk
  • Visitekaartje achterhalen
  • Impressie van de verschillende werkzaamheden
  • Bedrijfscultuur proeven

Naast een inhousedag kan je natuurlijk ook een keer een business course bezoeken bij één van de bedrijven waar jij in geïnteresseerd in bent. Bekijk deze hier!